Werkwijze

Stap 1: het eerste contact

  • Je hebt via e-mail of whatsapp contact gezocht
  • Ik bel/mail jouw binnen 48 uur terug
  • Jij kunt je vragen stellen
  • We bespreken jouw situatie in het kort (problematiek)
  • We bespreken jouw verwachting en motivatie
  • Voelt het goed van beide kanten? Dan plannen we een kennismakingsgesprek in
Erika Stolk Professional Organizer, Advies en begeleiding naar meer rust, ruimte, structuur en overzicht in je huis en hoofd

Stap 2: kennismakingsgesprek

  • Duurt één uur
  • Vrijblijvend
  • Gesprek is bij jouw thuis
  • We leren elkaar kennen
  • Ik luister naar jouw verhaal en samen stellen we de hulpvraag vast
  • Ik krijg een rondleiding langs kast(en) of door de ruimte(n) waar het probleem zich afspeelt (indien van toepassing)
  • Ik maak een grove inschatting voor mijn plan van aanpak, ik bekijk op wat voor manier, hoe vaak het nodig is en waarmee ik jouw het beste kan helpen = maatwerk op jouw situatie
  • Als het gesprek naar tevredenheid is verlopen en je wilt met mij als professional organizer aan de slag gaan, dan gaan we samen afspraken maken voor de concrete aanpak
  • Per e-mail ontvang je daarna van mij een afspraakbevestiging, de factuur (voorafgaand betalen  1e sessie) en een verslag van de hulpvraag

Stap 3: eerste werkafspraak

  • Blok van 3 uur*
  • Ongestoord werken (zonder kinderen en/of huisdieren)
  • Eerste keer is altijd aftasten en ervaren hoe we het beste samen kunnen werken en wat voor jouw werkt
  • Daadwerkelijk opruimen en samen aanpakken
  • Jouw doelen bereiken en jouw wensen vervullen
  • Ik begeleid jou bij het maken van keuzes
  • Ik geef tips, advies en handvatten
  • Zichtbaar resultaat
  • Tijdens de werkafspraken blijft het maatwerk; wat werkt en past bij jouw?
  • We evalueren de ochtend even kort; wat ging goed, wat kan beter
  • Na afloop ontvang je van mij een kort verslag met de belangrijkste punten en lessen om op terug te vallen en een evaluatieformulier

* Waarom blokken van 3 klokuren? Realistisch tijdbestek voor effectieve aanpak van (een deel van ) een klus, omdat er echt iets bereikt kan worden. Rekening houdend met spanningsboog en energie die het kost om besluiten te nemen en daadwerkelijk aan de slag te zijn.

Stap 4: vervolg werkafspraken* 

  • Blokken van 3 uur
  • Ongestoord werken (zonder kinderen en/of huisdieren)
  • Gaandeweg plannen en afspraken continueren of bijstellen afhankelijk van jouw wens en wat nodig is
  • Eigen tempo nadenken, leren en beslissen
  • Na elk werkafspraak een kort verslag per e-mail wat we gedaan hebben en wat we afspreken
  • Zelf tussendoor aan de slag gaan (als jij dat aan kan)
  • Tussen afspraken door mag je altijd met vragen komen voor als je vastloopt, een tip of advies wilt, via whatsapp of e-mail, dan bel ik je terug.
  • Na afloop van het traject ontvang je van mij een evaluatieformulier per e-mail om in te vullen én een verslag met de belangrijkste punten en lessen om op terug te vallen

* indien van toepassing bij bijvoorbeeld een lang traject

Erika Stolk Professional Organizer geeft advies en begeleiding naar meer rust in je leven, ontspannen en effectief leven. Met vreugde en voldoening. Meer overzicht en structuur in je huis en je hoofd. Meer ruimte in je huis, ontspullen en opruimen. Priori

Stap 5: nazorg

  • Na 2 weken hebben we telefonisch of online even contact over hoe het is verlopen en of alles naar tevredenheid gaat, hier pakken we het evaluatieformulier in mee. Als er een vervolg afspraak nodig is plannen we die meteen in
  • Mogelijkheid om vragen stellen
  • Extra tips
  • Na verloop van een lang traject (van meerdere werkafspraken) wordt het een gesprek bij jouw thuis i.p.v. telefonisch of online
  • Nazorgtraject mogelijk*

* Voor wie is een nazorgtraject? Als u het spannend vind om het helemaal alleen te doen, als u in het verleden vaker bent teruggevallen of om andere redenen. Keuze uit online, e-mail of telefonisch.

Erika Stolk Professional Organizer strekt haar arm uit om je te helpen, ook na een sessie staat ze voor je klaar.